Ostoehdot
Sisällysluettelo
1. Yleistä
2. Tilaus
3. Maksu
4. Toimitus ja rahti
5. Palautusoikeus, palautus ja vaihto
6. Valitus- ja takuuehdot
7. Henkilötiedot ja yksityisyys
8. Riita ja lainvalinta
9. Force Majeure
10. Huomautus asiakkaille EU ulkopuolella:
1. Yleistä
Ostaaksesi Barista ja Espresso (www.barista-espresso.se) on sinun oltava yli 18 vuotta. Kun tilaat verkkokaupastamme, ostosopimus syntyy, kun maksusi on hyväksytty.
Tietoja käytät toisen henkilön henkilötietoja ilman tämän suostumusta ja tämä aiheuttaa taloudellista tai muuta vahinkoa Barista ja Espresso, ilmoitetaan tästä poliisille.
Pidätämme oikeuden keskeyttää myynnin
2. Tilaus
2.1 Hinnat ilmoitetaan monissa paikallisissa eurooppalaisissa valuutoissa ja sisältävät arvonlisäveron. EU ulkopuolella ilman arvonlisäveroa.
Kun olet suorittanut tilauksesi, tilausvahvistus lähetetään sähköpostiosoitteeseesi. Vahvistuksessa löydät kaikki tiedot Tietoja tuotteet, hinta, laskutus- ja toimitusosoite.
Jos tilausvahvistuksessa on virhe, ota meihin välittömästi yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@barista-espressso.se.
Mikäli tuote on loppuunmyyty tai varastomäärä on virheellisesti laskettu, Barista ja Espresso on oikeus peruuttaa ostos ja palauttaa mahdolliset maksut, jotka olet suorittanut. Tällaisessa tapauksessa otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse selvittääksemme, miten tämä voidaan parhaiten ratkaista.
Maksu
Rahtikustannukset ja mahdolliset hallinnolliset maksut voivat lisätä kustannuksia, katso lisätietoja alla. Barista Espresso pidättää oikeuden virheisiin, kuten hintatiedot, kampanjat, alennuskoodit tai tuotetiedot, jotka voivat esiintyä verkossa ja myymälässä.
2.2 Maksuvaihtoehdot:
Käytämme useita maksuvaihtoehtoja, katso alla:
- Pankkikortti, luotto-/veloitus (Visa, Mastercard, Maestro, Amex).
- Paypal
- Apple pay
- Google pay
- Shop pay
- Klarna
Tutustu Klarnan ehtoihin.
Tietoja sinulla on kysymyksiä Tietoja maksustasi, voit ottaa yhteyttä Klarnan tukeen Klarnan verkkosivuston kautta tai ladata Klarnan sovelluksen. Lisätietoja Tietoja Klarna löytyy Klarnan verkkosivustolta.
3. Toimitus ja rahti
Kassalla voit valita kahdesta eri rahtivaihtoehdosta. Rahti tai nouto varastoltamme. Käytämme Postnordia, DHL:ää, DB Schenkeriä ja UPS:ää. Tilausten nouto voidaan hoitaa henkilökohtaisesti tai lähettilään kautta. Lähettilään on näytettävä molempien henkilöllisyystodistus.
Normaalit toimitusaikamme ovat 2-4 päivää. HUOM! Viikonloppuna tehdyt tilaukset lähetetään aikaisintaan seuraavana maanantaina.
Tietoja toimituksen viivästykset voivat ilmetä (ilman että olemme ilmoittaneet sinulle Tietoja pidemmästä toimitusajasta), sinun tulee ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse: info@barista-espresso.se.
3.1 Barista Espresso lähettää tavaroita pakettina tai kirjeenä Ruotsin, Norjan sekä seuraavien EU-maiden sisällä: Belgia, Tanska, Tanska, Suomi, Ranska, Saksa, Alankomaat, Viro, Latvia, Liettua, Luxemburg, Slovakia, Espanja, Itävalta, Saksa, Viro, Latvia, Liettua, Luxemburg ja Espanja. Emme ota taloudellista vastuuta viivästyksistä, jotka johtuvat välittäjistä.
3.2 Virheellinen toimitus Tietoja sinulle toimitetaan todennäköisesti tuote, jota et ole tilannut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@barista-espresso.se, niin autamme sinua palauttamaan tuotteen.
3.3 Kuljetusvauriot Tietoja jos havaitset vahingon paketissasi, sinun tulee ilmoittaa siitä välittömästi osoitteeseen info@barista-espresso.se. Suosittelemme, että et nouda vahingoittunutta pakettia, koska vahinkoa ei voida enää jäljittää kuljetusyritykseen. Tietoja jos havaitset vahingon vasta avatessasi paketin ja vahinko on sellainen, että se voidaan yhdistää kuljetukseen, sinun tulee ottaa yhteyttä edustajaan vahinkoilmoituksen tekemiseksi viimeistään 7 päivän kuluessa siitä, kun sait tuotteet.
4. Oikeus peruutukseen, palautukseen ja vaihtoon
4.1 Yleistä tietoa Tietoja peruutusoikeudesta ja vaihto-oikeudesta
Sivustolla barista-espresso.se sinulla on 14 päivän peruutusoikeus, kun ostat verkkokaupastamme. Voit siis palauttaa tuotteen 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta ja saada takaisin koko maksamasi summan. Tuotteen on oltava muuttumattomassa kunnossa - eli sitä ei saa olla käytetty, mutta se on luonnollisesti purettava pakkauksesta ja tarkastettava huolellisesti. Tuote on palautettava hyvin pakattuna alkuperäispakkauksessa ja on tärkeää, että tuote saapuu meille vahingoittumattomana. Tämän tyyppisessä palautuksessa olet vastuussa siitä, että vastaanotamme tuotteen ja vastaat lähetys- ja toimituskuluista.
Peruutusoikeus ei koske asiakkaita, jotka ovat EU-alueen ulkopuolella, lahjakortteja, kulutustarvikkeita, elintarvikkeita ja asiakasta varten erityisesti tilattuja tuotteita.
Muiden ehtojen ja palautusten käytännön käsittelyn osalta katso alla oleva otsikko Palautusten käsittely. Sinulla on myös mahdollisuus palauttaa tuote suoraan meille, katso alla oleva otsikko Palautusten käsittely.
Voit lukea lisää Tietoja Ruotsin lainsäädännöstä Tietoja internetin kautta ostamisesta Kuluttajaviraston sivuilta.
4.2 Tilauksen peruutus: Tietoja haluat peruuttaa tehdyn tilauksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian osoitteessa info@barista-espresso.se. Tietoja tilauksesi on jo käsitelty, ei ole enää mahdollista peruuttaa tuotetta/tuotteita ja sinun on vastaanotettava tilauksesi. Tietoja kadut ostostasi sen jälkeen, kun olet vastaanottanut tuotteesi, sovelletaan tavanomaisia peruuttamis- ja palautusehtoja. Peruuttamisoikeus on voimassa siitä hetkestä, kun olet saanut vahvistuksen Tietoja peruuttamisoikeudesta meiltä Barista ja Espresso.
4.3 Vaihto-oikeus 14 päivän sisällä sinulla on oikeus vaihtaa tuotteesi toiseen tuotteeseen verkkokaupassamme. Vaihto-oikeus on voimassa Tietoja tuotteen ollessa muuttumattomassa kunnossa - eli sitä ei saa olla käytetty, mutta se on tietenkin purettava pakkauksesta ja tarkistettava huolellisesti. Tuote on palautettava hyvin pakattuna alkuperäispakkauksessa, ja on tärkeää, että tuote saapuu meille vahingoittumattomana. Tällaisessa palautuksessa olet vastuussa toimituskuluista. Tietoja tuote, johon haluat vaihtaa, maksaa enemmän kuin alkuperäinen tuote, veloitamme erotuksen ja mahdollisesti myös toimituskulut. Tietoja tuote maksaa vähemmän kuin alkuperäinen tuote, veloitamme erotuksen sinulta käyttämällä maksutapaa, jonka valitsit ostaessasi meiltä verkkokaupassamme. Tietoja haluat vaihtaa tuotteesi, voit ottaa yhteyttä info@barista-espresso.se, niin autamme sinua.
4.4 Peruuttamisoikeus
Sinulla on aina oikeus peruuttaa tilauksesi 14 päivän kuluessa ilman syytä. Peruuttamisaika lasketaan siitä päivästä, kun olet saanut viimeisen tuotteen/tuotteet tilauksestasi. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@barista-espresso.se, niin autamme sinua.
Kun käytät peruuttamisoikeutta, palautamme sinulle kaikki maksut, mukaan lukien vakiotoimitusvaihtoehtomme kustannukset, ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut päätöksestäsi käyttää peruuttamisoikeutta. Käytämme samaa maksutapaa, jota käytit tilauksessasi, ilman lisäkuluja sinulle. Barista ja Espresso pidättävät oikeuden odottaa takaisinmaksua, kunnes olemme saaneet tuotteet samassa kunnossa kuin ne olivat, kun sait ne.
Sinun on palautettava tuotteet tai luovutettava ne meille ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun ilmoitit meille Tietoja haluavasi käyttää peruuttamisoikeutta. Saat meiltä palautuslomakkeen sähköpostitse. Kun käytät peruuttamisoikeutta, olet vastuussa palautuskuljetuksesta.
Tietoja olet ehtinyt käyttää tuotettasi ja käytät peruuttamisoikeutta, tämä voi tarkoittaa arvonalennusta, joka on sinun kustannuksellasi. Näitä tapauksia käsitellään yksilöllisesti.
Peruuttamisoikeus ei koske asiakkaita, jotka ovat EU ulkopuolella, lahjakortteja, kulutustarvikkeita, elintarvikkeita ja asiakasta varten erityisesti tilattuja tuotteita.
B2B-asiakkaille ei sovelleta samaa peruuttamisoikeutta kuin yksityisasiakkaille. Kauppalain mukaan B2B-asiakkailla ei ole mahdollisuutta palauttaa tuotteita pelkästään katumuksen vuoksi. Emme hyväksy palautuksia B2B-asiakkailta katumuksen vuoksi.
4.5 Palautusten käsittely asiakaspalvelun kautta
Palautusta varten sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@barista-espresso.se saadaksesi palautuslomakkeen. Tavaroiden palautuksen on aina oltava vahvistettu tilausvahvistuksella. Olet vastuussa siitä, että tavarat saapuvat meille vahingoittumattomina, mikä on tärkeää Tietoja jos haluat palauttaa ne eri tavalla kuin ne toimitettiin. Varmista siis, että tuote on hyvin pakattu alkuperäispakkaukseen.
Hyväksytyissä takuuasioissa ja reklamaatioissa Barista ja Espresso vastaavat kaikista kustannuksista, mukaan lukien rahti. Peruutusoikeuden tai avoimen oston käytössä olet vastuussa palautusrahdista. Sinulla on myös mahdollisuus palauttaa tuote meille varastollamme, katso lisätietoja alla.
Palautusta ei hyväksytä ennen kuin Barista ja Espresso ovat tarkastaneet tuotteen. Hyväksytyn palautuksen ja peruutusoikeuden yhteydessä palautus suoritetaan samalla tavalla kuin maksu tehtiin. Hyväksymättömän palautuksen ja noutamattoman lähetyksen (postin toimipisteessä) tapauksessa veloitetaan 350 kruunun hallinnollinen maksu. Näitä palautuksia ei kuitenkaan pidetä peruutusoikeuden käyttönä.
4.6 Palautusten käsittely noutopisteessämme
Sinulla on mahdollisuus palauttaa tuote meille osoitteessa Järna. Ota yhteyttä asiakaspalveluun info@barista-espresso.se. Muutoin palautuksen hyväksymisen ehdot ovat samat kuin yllä, eli tuote on palautettava muuttumattomassa kunnossa ja alkuperäispakkauksessa.
4.7 Poikkeukset noutamattomille paketeille
Paketisi säilyy yleensä toimipisteessä 7-14 päivää saapumisen jälkeen, riippuen valitsemastasi kuljetusliikkeestä. Tietoja jos et nouda pakettiasi tämän ajan kuluessa, paketti palautetaan meille ja veloitamme sinulta 350 SEK maksun noutamattomista paketeista.
5. Valitukset ja takuuolosuhteet
5.1 Takuu ja valitukset
Barista ja Esoresso tarjoavat luonnollisesti takuun kaikille ostamillesi tavaroille ja palveluille. Takuu on voimassa yhden vuoden siitä, kun olet saanut tuotteen. Yksityishenkilönä kuulut lisäksi kuluttajansuojalain piiriin, mikä tarkoittaa, että sinulla on oikeus tehdä valitus kolmen vuoden ajan. Muutoin sovelletaan Ruotsin kuluttajalainsäädäntöä, lue lisää Kuluttajaviraston sivuilta.
Emme voi antaa takuuta elintarvikkeille ja kulutustavaroille.
Sinun ei tarvitse koskaan maksaa rahti- tai palautuskustannuksia Tietoja vika on aiheutunut meistä. Ennen valituksen tekemistä sinun on aina neuvoteltava asiakaspalvelumme kanssa, jonka tavoitat osoitteesta info@barista-espresso.se, jotta voimme korjata vian parhaalla mahdollisella tavalla (katso lisätietoja yllä Tietoja palautuksen käsittelystä). Vika on ilmoitettava kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun olet saanut tuotteen.
5.2 Takuuolosuhteet
Takuu Sage kunnostetuille espressokoneille koskee vain espressokoneidemme toimintaa eikä kosmeettisia vaurioita tai vastaavia. Koska Sage-espressokoneemme ovat kunnostettuja, myönnämme yhden vuoden toimintatakuun siitä hetkestä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Toimintatakuu kattaa seuraavat: kaikkien mekaanisten ja sähköisten sisäisten komponenttien viat, kuten vesipumppu, sisäiset letkut, tiivisteet, näyttö, höyrysuutin, moottori myllyyn jne. Takuu ei kata ulkoisia kosmeettisia vaurioita. Kaikkien muiden tuotteiden, paitsi elintarvikkeiden ja kulutustavaroiden, toiminta ja kosmeettiset vauriot kuuluvat takuun piiriin.
Tietoja haluat käyttää takuusi ja käy ilmi, että vika johtuu ulkoisesta vaikutuksesta, jota takuu ei kata, vastaat mahdollisista käsittelykustannuksista. Barista ja Espresson työntekijät päättävät ensisijaisesti, Tietoja johtuuko vika virheellisesti valmistetusta tuotteesta vai ulkoisesta vaikutuksesta sen jälkeen, kun tuote on saapunut sinulle.
Espressokoneet tarvitsevat säännöllistä kalkinpoistoa ja Tietoja jos sitä ei tehdä ajoissa, se voi mahdollisesti vahingoittaa koneita.
Tietoja viat johtuvat siitä, että puhdistusta ei ole suoritettu ajoissa, se mitätöi takuun.
Tietoja kone lähetetään korjattavaksi ja toteamme, että vika johtuu asiakkaan virheellisestä käsittelystä, pidätämme oikeuden veloittaa sekä korjaus- että toimituskulut.
Reklamaatio-oikeus on voimassa riippumatta siitä, Tietoja onko vika näkyvä tai piilevä. On kuitenkin edellytys, että viat eivät ole syntyneet tuotteen virheellisestä käytöstä. Tietoja tuote on virheellinen, Barista ja Espresso on oikeus korjata vika kuuden kuukauden kuluessa. Tietoja näin ei tapahdu, sinulla on oikeus saada uusi tuote korvaamaan viallinen tuote. Oikein tehdyn reklamaation yhteydessä saat asiakkaana korvauksen mahdollisista toimituskuluista. Reklamaatiot on toimitettava meille kohtuullisessa ajassa. Reklamaatiot, jotka tehdään kahden kuukauden kuluessa ostosta, katsotaan aina kohtuullisiksi.
B2B-asiakkaille tarjoamme vuoden takuun kaikille tuotteille ostopäivästä alkaen. Takuu koskee vain virheitä, jotka ilmenevät normaalissa käytössä ja käyttöohjeessa määritellyissä olosuhteissa.
Reklamaation tai takuuvaatimuksen yhteydessä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Pidätämme oikeuden arvioida ja vahvistaa mahdolliset viat ennen toimenpiteiden toteuttamista. Mahdolliset takuuvaatimukset käsitellään sovellettavan lainsäädännön ja näiden ostoehtojen mukaisesti.
Huomaa: B2B-peruutusoikeus on ehdoton eikä siitä voida poiketa, mukaan lukien tilanteet, joissa tuote osoittautuu demotuotteeksi ennakkotietojen ja korvaustarjousten kanssa.
Barista ja Espresso sitoutuvat aina noudattamaan yleisen valituslautakunnan suosituksia.
Huomautus asiakkaille EU
Valitettavasti emme voi täyttää 14 päivän palautusoikeutta mahdollisten tullin, arvonlisäveron ja tuontiverojen seurausten vuoksi. Täytämme kuitenkin yhden vuoden takuun kaikille tuotteillemme, mutta mahdolliset korjauskuljetukset ovat asiakkaan vastuulla.
Hinnat asiakkaille EU ulkopuolella eivät sisällä arvonlisäveroa (ruotsalainen arvonlisävero).
Arvonlisävero ja tuontiverot ovat asiakkaan vastuulla, ja ne todennäköisesti veloitetaan rajanylityksen yhteydessä.
5.3 Siviilioikeudellisten asioiden ratkaisu ja apu
Me Barista ja Espresso toivomme tietenkin, että riitoja ei koskaan synny sinulle asiakkaana. Jos Tietoja kuitenkin syntyy riita, apua on saatavilla koko EU:n yhteisen riidanratkaisusivuston kautta. Sivusto on erityisesti suunniteltu niin, että kuluttaja voi tehdä ostoksia vapaasti Euroopan rajojen yli ja saada apua, jos Tietoja jokin menee pieleen. EU:n riidanratkaisusivusto on luotu sinulle, joka teet ostoksia verkossa yritykseltä, joka sijaitsee yhdessä EU-maista ja tunnet tarvitsevasi apua riitatilanteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6. Valitus- ja takuuehdot
6.1 Vastuunrajoitus
- Emme ota vastuuta epäsuorista vahingoista, jotka voivat johtua tuotteesta.
- Emme hyväksy vastuuta viivästyksistä/virheistä, jotka johtuvat olosuhteista, jotka ovat yrityksen hallinnan ulkopuolella (Force Majeure).
- Lisäksi emme ota vastuuta mahdollisista muutoksista tuotteisiin/tuoteominaisuuksiin, jotka toimittajat ovat muuttaneet ja jotka ovat hallintamme ulkopuolella.
6.2 Tuotetiedot
- Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin tällä verkkosivustolla sekä tuotteiden loppuunmyyntiin. Emme takaa, että kuvat toistavat tuotteiden tarkan ulkonäön, koska tiettyjä värivaihteluita voi esiintyä riippuen näyttöruudusta, valokuvan laadusta ja resoluutiosta. Pyrimme aina parhaalla mahdollisella tavalla esittelemään tuotteet mahdollisimman tarkasti.
6.3 Yleisten ehtojen muutokset
- Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia ehtoihin milloin tahansa. Ehtojen muutokset julkaistaan verkossa verkkosivustolla. Muutettuja ehtoja pidetään hyväksyttyinä tilauksen yhteydessä tai vieraillessa verkkosivustolla.
7. Henkilötiedot ja yksityisyys
Katso sivumme Tietoja tietosuojakäytännöstä.
8. Riita ja lainvalinta
8.1 Jos riitaa ei voida ratkaista yhteisymmärryksessä yrityksen asiakaspalvelun ja asiakkaan kanssa, voit asiakkaana kääntyä Allmänna Reklamationsnämndenin puoleen, katso arn.se. Jos asut muussa EU-maassa kuin Ruotsissa, voit jättää valituksen verkossa EU-komission riidanratkaisualustan kautta, katso
http://ec.europa.eu/consumers/odr
https://www.eccnet.eu/consumer-rights/how-enforce-my-consumer-rights/online-dispute-resolution-platform
8.2 Mahdollisessa riitatilanteessa noudatamme ARN:n tai vastaavan riidanratkaisuelimen päätöksiä.
8.3 näiden yleisten ehtojen tulkintaa tai soveltamista koskevat riidat tulkitaan Ruotsin oikeuden ja lain mukaisesti.
9. Vastuunrajoitus
9.1 Emme ota vastuuta epäsuorista vahingoista, jotka voivat johtua tuotteesta.
9.2 Emme hyväksy vastuuta viivästyksistä/virheistä, jotka johtuvat yrityksen hallinnan ulkopuolisista olosuhteista (Force Majeure). Näitä olosuhteita voivat olla esimerkiksi työtaistelut, tulipalot, sodat, viranomaisten päätökset, toimittajan vähentyneet tai puuttuvat toimitukset.
9.3 Lisäksi emme ota vastuuta mahdollisista muutoksista tuotteissa/tuoteominaisuuksissa, jotka toimittajat ovat muuttaneet ja muista tekijöistä, jotka ovat hallintamme ulkopuolella.
9.4 Tuotetiedot
Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin tällä verkkosivustolla sekä tuotteiden loppuunmyyntiin. Emme takaa, että kuvat toistavat tuotteiden tarkan ulkonäön, koska värisävyissä voi olla eroja näytön, valokuvan laadun ja resoluution mukaan. Pyrimme aina parhaamme mukaan esittämään tuotteet mahdollisimman tarkasti.
9.5 Yleisten Ehtojen Muutokset
Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia ehtoihin milloin tahansa. Ehtojen muutokset julkaistaan verkkosivustolla. Muutettuja ehtoja pidetään hyväksyttyinä tilauksen tai verkkosivustolla käynnin yhteydessä.
10. Force Majeure
Tapahtumat kuten sodat, luonnonkatastrofit, työtaistelutoimet, hallituksen päätökset, alihankkijoiden toimitusten puuttuminen, kalliit olosuhteet ja vastaavat hallintamme ulkopuoliset tapahtumat, joita ei voitu ennakoida, katsotaan force majeureksi. Tämä tarkoittaa, että Barista Espresso on vapautettu velvollisuuksistaan täyttää solmitut sopimukset.
10. Huomautus asiakkaille, jotka ovat EU-alueen ulkopuolella:
Ota meihin yhteyttä ensin ennen kuin teet ostoksen verkkokaupassamme.
Valitettavasti emme voi täyttää 14 päivän palautusoikeutta mahdollisten tullin aiheuttamien seurausten vuoksi, kun kyseessä on arvonlisävero ja tuontiverot. Täytämme kuitenkin yhden vuoden takuun kaikille tuotteillemme, mutta mahdolliset korjauskuljetuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla.
Hinnat asiakkaille EU ulkopuolella eivät sisällä arvonlisäveroa (Ruotsin arvonlisävero).
Arvonlisävero ja tuontiverot ovat asiakkaan vastuulla, ja ne todennäköisesti veloitetaan rajanylityksen yhteydessä.
Peruutetuista tilauksista pidätämme oikeuden veloittaa sinulta korttitapahtumamaksut.
Asiakkaat Yhdistyneessä kuningaskunnassa:
Pienin tilauksen arvo on 135 GBP. Kauppamme ei laske arvonlisäveroa asiakkaille EU ulkopuolella. Tilauksista, jotka ovat alle 135 GBP, meidän on veloitettava brittiläinen arvonlisävero myyntipisteessä, eikä verkkokauppamme voi tällä hetkellä tehdä sitä. Arvostamme ymmärrystäsi.
11. Auta meitä auttamaan sinua.
Tietoja sinulla on kysymyksiä Tietoja tuotteista, joita tarjoamme verkkosivustollamme, ota meihin yhteyttä ensin ennen kuin teet tilauksen. Näin yritämme välttää tuotteiden lähettämistä sinulle, jotka eivät ole odotustesi mukaisia. Auta meitä auttamaan sinua.